Telefonsalg

Avtale om kjøp av varer eller tjenester etter uanmodet oppringning fra selger, må inngås skriftlig.

I tillegg har kjøper vanligvis 14 dagers angrerett. Dersom selger har gitt opplysninger om at kjøper har angrerett, men ikke har gitt de opplysningene som kreves etter angrerettloven (eksempelvis angrerettsskjema), forlenges angreretten til tre uker. Er det ikke gitt noen informasjon om angreretten, er angreretten ett år.

Gi skriftlig beskjed til selger innen fristens utløp dersom du ønsker å gjøre angreretten gjeldende. Kjøper skal få tilbake pengene innen 14 dager etter at selger har mottatt beskjeden. Etter dette må kjøper returnere varene til selger. Selger må betale returkostandene. Ønsker du ikke å bli oppringt av selgere, kan du reservere deg mot dette i Brønnøysundregistrene

Les også HELP-bloggen:
Har jeg angrerett?
Bytterett og reklamasjon
Forbrukeres rettigheter ved forbrukerkjøp