Hopp til innhold
Min side

I HELP jobber vi for å øke rettssikkerheten for den enkelte. Kundene betaler ikke timepris fordi vi tilbyr spesialisert advokathjelp gjennom forsikring. Dette har gjort HELP til landets sterkeste advokatmiljø for privatpersoner. Hos oss får du ansvar for egne saker fra første dag, og mulighet til å utvikle deg faglig og personlig. Vi søker deg som trigges av innovasjon, og ønsker oss både erfarne advokater og advokatfullmektiger.

 

Vi endrer advokatbransjen, og vi endrer vanlige folks tilgang til advokater som kan gir råd og løse utfordringer for dem. Det er unikt - advokat i HELP

Om oss

HELP er en moderne arbeidsplass med et sterkt fagmiljø av advokater som drives av å gjøre en forskjell. Vi er ledende på å ta i bruk digitale løsninger som endrer arbeidshverdagen for våre ansatte, og brukeropplevelsen for kundene. Våre advokater fakturerer ikke, og får bedre anledning til å konsentrere seg om fag, og mer kontroll over egen tid. Vi er i alt ca. 200 ansatte som holder til i nye lokaler sentralt plassert på Majorstua i Oslo. Vi har et uformelt og hyggelig arbeidsmiljø med høy grad av trivsel (Great Place to Work-sertifisert 2019, kåret til Norges beste arbeidsplass 2021 og kåret som 12. beste arbeidsplass i Europa 2021). 

Vi har også kontorer i Stockholm og København, og er heleid av tyske ARAG som er verdens største rettshjelpsforsikringsselskap, basert på premieinntekt.  Les mer om HELP her. 

Om kundene våre

Våre kunder er bedrifter og privatpersoner som har tegnet forsikring gjennom HELP. Rundt 300.000 LO-medlemmer og deres familier har en slik forsikring, i tillegg til en rekke andre organiserte og enkeltpersoner. Mer enn halvparten av alle boligkjøpere tegner HELP Boligkjøperforsikring i anledning boligkjøpet, og blir dermed også kunder hos oss. Vi gir advokatbistand til alle privatkunder hos Telenor og Telia med webhelp om de blir utsatt for netthets eller opplever at private innhold kommer på avveie.

Kompetanse

Vi er mer enn 170 advokater på kontoret i Oslo, og er stolte av at vi snakker flere enn 25 morsmål i HELP. Dessuten er vi opptatt av å tilby kompetanseutvikling for alle. Med HELP-skolen får vi nye HELPere raskt om bord, og vi gir alle ansatte økt kompetanse og poenggivende etterutdanning gjennom et bredt kurstilbud. Forelesningene holdes av våre egne ansatte, enten i klasserommet, på Teams, eller i rettssalen vår.

HELP er "Great Place to Work"-sertifisert, og vi forplikter oss til å gjennomføre årlige, anonyme internundersøkelser. Her besvarer alle medarbeidere en rekke spørsmål om trivsel og arbeidsforhold. Disse undersøkelsene gir oss innsikt i våre ansattes opplevelse av arbeidsplassen og vi bruker undersøkelsen for å lete etter forbedringer og hele tiden fornye oss. I år ble vi kåret til Norges Beste Arbeidsplass 2021, i vår kategori 50-199 ansatte. Vi har arbeidet langsiktig med å utvikle en sterk kultur, noe som ga full uttelling i årets kåring.

Joakim Langseth Leversen

Joakim har jobbet i HELP siden 2016, og har lang erfaring med å håndtere saker for boligkjøpere. Han jobber hovedsakelig med arve- og familierett. 

Jobbhverdagen i HELP

Få et innblikk i arbeidshverdagen vår, og hør ansattes erfaringer om "livet" i HELP.

Hvordan er det å være ny i HELP?

Få et innblikk i hvordan det er å være nyansatt i HELP med Beate og Ole Daniel. De deler erfaringer fra den første tiden hos oss.

ALD sin digitale plattform Cvideo

HELPs bedriftsprofil i Cvideo

Søknader til ALD 2022 åpner allerede for Tromsø 3. januar kl. 12.00.  Alle bedrifter vil ha egne bedriftsprofiler på Cvideo og man kan søke på de stillingene som er utlyst der. Se HELPs profil på Cvideo.

Cvideo