Hopp til innhold
Min side

Angrerett

Kan jeg angre på kjøp av en forsikring fra HELP? 

Du har angrerett ved kjøp av en forsikring kjøpt ved fjernsalg eller når avtalen inngås utenom forsikringsdistributørens faste forretningslokaler, jf. forsikringsavtaleloven § 1D-1.  Ønsker du å benytte deg av angreretten må du gi HELP beskjed innen 14 kalenderdager fra dagen du inngikk avtalen, jf. forsikringsavtaleloven § 1D-2.

Vi gjør oppmerksom på at du ikke kan angre på kjøp av forsikringer som er kjøpt gjennom kollektiv avtale, for eksempel gjennom fagforbundet ditt. 

 

Må jeg ha en spesiell grunn for å kunne angre på et kjøp?

Nei, du trenger ikke oppgi noen grunn dersom du angrer på kjøp av en forsikring.

 

Hvordan benytter jeg meg av angreretten? 

Last ned dette angrerettskjemaet.

Når det er fylt ut kan du sende det til oss på e-post: post@help.no. Eventuelt kan du kontakte oss på telefon 22 99 99 99 eller e-post.

 

Når avsluttes forsikringen? 

Forsikringen avsluttes fra den datoen du sender angrerettskjemaet eller informerer oss om at du ønsker å bruke angreretten. Vi vil da avslutte din forsikringsavtale hos HELP.

 

Må jeg betale noe når jeg angrer på et kjøp?

Du må alltid betale for den tiden du har vært forsikret. Øvrige kostander tilbakeføres i henhold til reglene i henhold til reglene i forsikringsavtaleloven § 1D-3.

 

Hvis jeg ikke bruker angreretten?

Hvis du ikke benytter deg av angreretten, vil avtalen være bindende slik den ble inngått. Du kan da si opp forsikringen i tråd med reglene i forsikringsavtaleloven.