Hopp til innhold
Min side

HELP igjen blant Norges beste arbeidsplasser, og tar førsteplassen for god rekruttering

HELP Forsikring holder seg i toppen blant landets beste arbeidsplasser, for tredje år på rad, ifølge medarbeiderundersøkelsen Great Place to Work. I tillegg var vi nominert for vårt rekrutteringsarbeid i kategorien Employer branding.

Great Place to Work er blant verdens mest anerkjente medarbeiderundersøkelser. I snart 10 år har HELP brukt Great Place to Work for å måle hvor fornøyd de ansatte er med HELP som arbeidsgiver.  
 
-Vår plassering i Great Place to Work er resultatet av hardt og målrettet arbeid gjennom mange år, sier administrerende direktør Johan Dolven.  


Mangfold 
I HELP er rundt 30 ulike morsmål representert. Vi har ansatte i alle aldre, og med svært ulik bakgrunn. HELP er en servicebedrift med juridiske tjenester gjennom advokatforsikring som spesialitet. God arbeidskultur gjør oss til en attraktiv arbeidsplass, og fører til at både kunder og ansatte føler seg godt ivaretatt hos oss.  
 
HELP har medlemmer i LOs mange forbund som kunder, i tillegg til boligkjøpere og telekomkunder. Totalt er mer enn 4 millioner skandinaver dekket av HELPs rettshjelpsforsikringer.  
 
Utviklingsmuligheter og hardt arbeid 
Kunnskapsdeling, fleksibel arbeidstid og godt arbeidsmiljø gir resultater. I tillegg legger vi stor vekt på utdanning gjennom HELP-Skolen og et variert treningstilbud i arbeidstiden.  
 
-Vi har aldri vært feilfrie, men vi har stort sett klart å forbedre oss gjennom ti år. Og vekt på mangfold, sosial og faglig trivsel bærer frukter, sier Johan Dolven.  
 
Dessuten har gründer Johan Dolven klokkertro på å gi de ansatte stadig nye utfordringer etter hvert som selskapet vokser og utvikler seg for å tilby nye og bedre juridiske tjenester for alle. Nøkkelen ligger i at alle medarbeidere, fra de du møter på kundesenteret til advokaten som følger deg i retten, er bevisst på at akkurat de er avgjørende for at vi skal lykkes. Fornøyde medarbeidere gir fornøyde kunder. Og kundetilfredsheten har aldri vært høyere.  
 
Vi holder det vi lover 
At HELP nå går til topps for rekrutteringsarbeidet vi har gjort, tyder også på at vi har gjort mye riktig i markedsføringen av HELP som arbeidsplass. Dette gir inspirasjon til videre vekst og utvikling.   
 
-Det er alltid noe vi kan forbedre, men lite gjennomtrekk og stabilt gode medarbeiderundersøkelser er beviset på at målrettet rekruttering, ledertrening, ansvar og utviklingsmuligheter for alle gir resultater, sier administrerende direktør Johan Dolven.